DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Pastacılık - 1
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 309
Güz/Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Jüri
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders genel olarak öğrenciyi profesyonel anlamda bir pastanedeki ekipmanların kullanımına hazırlamakla beraber, temel pastacılık tekniklerini kavrar ve pekiştirirler. Malzeme seçimlerinin önemini kavrar, reçete formüllerini geliştirirler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pastacılık ekipmanlarını kullanım amaçlarına göre sınıflandırabilecektir.
  • Kremalar, şuruplar, soslar ve merengleri sınıflandırabilecektir.
  • Temel pastacılık malzemelerinin çeşitlerini ve kullanım alanlarını açıklayabilecektir.
  • Hamur hazırlama tekniklerini ve sunumlarını uygulayabilecektir.
  • Kurabiye ve turtaların karıştırma yöntemleri ve çeşitlerini ayırt edebilecektir.
  • Çeşitli teknikler ve malzemeler kullanarak klasik pastalar uygulayabilecektir.
  • Mevcut reçetelerden yararlanarak, yeni reçeteler geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencilerin uygulanan reçeteleri düzgün bir şekilde takip etmelerini ve uygulama tekniklerini kavramalarını hedefler. Temel pastacılık reçetelerini, kurabiye, tart, pasta, muffin,dökme hamurlar, beze, makaron, marmelat yapımı ile ilgili donanım kazandırır. Doğru reçete okumayı pekiştirmelerini ve pastacılık alanında kullanılan temel ürün ve hammadeleri tanımalarını sağlar.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş ve Dersin Tanıtımı Ders izlencesi
2 Mutfak Ekipmanları, Un Çeşitleri, Karıştırma Yöntemleri, Mayalama Yöntemleri, Muffin Çeşitleri, Hamur İşleri Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 5th edition, 2013. P42,56,112,142,218
3 Kremalar, Mereng Çeşitleri, Çikolatalı Kremalar Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 5th edition, 2013. P264,265,275
4 Kremalar, Şuruplar Soslar, Dökme Hamurlar Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 5th edition, 2013. P264, 260, 277,236
5 Tartlar ve Turtalar Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 5th edition, 2013. P286,356
6 Tartlar ve Turtalar Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 5th edition, 2013. P286,356
7 Ara Sınav I Kurabiye Çeşitleri ve Uygulamaları Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 5th edition, 2013. P286,356
8 Kurabiye Çeşitleri, Makaron ve Uygulamaları Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 5th edition, 2013. P286,356
9 Pate A Choux Hamuru: Ekler, Profiterol Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 5th edition, 2013. P335
10 Pandispanya Çeşitleri ve Uygulamaları Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 5th edition, 2013. P380
11 Pasta Birleştirme ve Temel Dekorasyon Teknikleri Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 5th edition, 2013. P380,422
12 Ara Sınav II Pasta Birleştirme ve Temel Dekorasyon Teknikleri Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 5th edition, 2013. P461
13 Ödev ve Uygulaması
14 Yeni Yıl Menüsü
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. ISBN 978-1-118-08374-1

Önerilen Okumalar/Materyaller

Pastry Chef BO FRIBERG ISBN-13: 9780471359265

Chocolate, ERIC LANLARD ISBN-13: 9781845337889

Sweet Gold, BERND SIEFERT ISBN-13: 9783875151015

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
25
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
5
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
12
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
8
Final Sınavı
1
14
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

X
3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

X
4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

X
6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

 

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

X
9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest